juliaajohanssons

Kategori: RESOR

MITT 2015

Kommer kanske hoppa över någon månad för isåfall var det inget speciellt som hände..

JANUARI

Hittade inte så många bilder, jag fyllde 17 år. Firades med middag på Sommaro, tog en black and white. Jag och Filip började att träffas igen.

FEBRUARI

Jag firade alla hjärtans dag i Spanien, jag och min familj åkte till Gran Canaria, kunde varit en bättre resa då jag brände mig och så. Men nu har jag varit på Gran Canaria också.

JUNI

Slutade 1:an på gymnasiet, någon vecka efter avslutningen tog jag tåget själv till Göteborg till min kusin, moster och mormor.
Vi köpte ny båt så dem få fina soldagarna spenderades på båten.

JULI

Jag färgade mitt hår askblont, jag fixade mina naglar för första gången och nu går jag hos Marilises naglar här i Uppsala.
Jag och Filip umgicks mycket när han var hemma då vi var hemma och vaktade katterna när mamma och pappa var ute med båten.

AUGUSTI

Jag och tjejerna hade kräftskiva med kräftor och mat och skitsnack som vanligt, jag följde med familjen Björklund till Iggön där Filips mammas kusin hade ett sommarställe, vill verkligen åka dit igen nästa sommar!!!
Jag, mamma, mammas moster, mammas bästis och hennes barnbarn åkte till London för shopping!!!!
Jag började 2:an i gymnasiet..

SEPTEMBER

Detta behöver nog en hel månad.. Jag och Tilde tog ledigt från Uppsala och skolan och drog till sol och värme i Turkiet. Vi träffade trevlig personal som vi snackar med än idag och vi hade det så bra! Vi funkade bra utomlands då vi båda gillar samma saker. Bör göras om nästa år!! Nu är vi lika bleka som vårt middagsbord på bild 3. Något tråkigt som hände under resan var att min farmor gick bort.. :(
Jag började min praktik på Gimo Herrgård när jag kom hem.

OKTOBER

Filip och mamma fyllde år!
Det var farmors begravning :(
Jag och Filip vart väl officiellt tillsammans igen efter 2 och ett halvt år fram och tillbaka. Är glad att jag har en sån fin pojkvän!
Vi gick ut och åt och kollade bio på "vår" dag som är den 27 oktober.

NOVEMBER

Jag var Filips dejt på idrottsgalan 2015 som hölls här i Uppsala. Jag fixade mina röda långa naglar hos Marilise, sminkade mig själv och lockade mitt egna hår. Hade på mig en jumpsuit med långa ben och öppen i ryggen med ett par svarta klackar. Var så glad att Filip bjöd med mig och det var jätte mäktigt!

DECEMBER

Jag krökade med mina knivsta tjejer, gått i skolan som vanligt.
Vi har även spelat bowling med HT klasserna!
Har fått lov, ska fira jul hos min bror och min syster i Stockholm och nyår är fortfarande osäkert. Filip åker till Sydafrika i 2veckor så kommer väl gråta blod hela lovet..

MIN RESA

Jag hade tänkt att berätta lite om resan som vi har varit på, både dem bra stunderna och tråkiga.

Vi hämtade upp Tilde innan 15 och sen bar det av till arlanda, vi kom fram till hotellet vid 2 på natten så det var bara att lägga sig för att sen gå upp. Vi bodde på Taksim International Obaköy som ligger i Oba, Alanya. För många som kanske inte vet så var vi i Turkiet. Det har varit mycket problem i Turkiet på senaste tiden, dem har tagit in ungefär 2 miljoner flyktingar och det är mycket demonstrationer ang kurder & turkar. Som tur så var allt lugnt där vi var och även överallt i Turkiet. Hotellet för sig är jätte fint, rummen var mysiga och fina och renoverade, poolområdena låg bra till och bra med pooler och restauranger/barer med mat. Maten tyckte väl vi alla var tjatig som det brukar vara när man har all inclusive, det var inte så mycket kött så man åt mycket grönsaker, potatis, ris m.m.

Personalen var super trevliga speciellt animations teamet, love!!!
Vi kom många av dem rätt nära så det var kul och vår vänskap kommer fortsättas genom facebook.

Jag åkte ju med Tilde och vi båda hade så himla roligt. Vi knackade på fel dörr och försökte ta oss in i fel rum för det var så pass mörkt så man såg inte riktigt vart man var, det öppnade en svensk kille i kallingar men tror han tog emot min ursäkt.

Vädret var jätte bra utom vissa kvällar då det blixtra och åska och regna, usch inte roligt men alla dagar var fina utom halva sista dagen när vi skulle hem då det regnade men det var lugnt.

Något tråkigt som hände under resan var att min farmor gick bort, har inte riktigt hunnit förstått det än men man har nog ställt in sig på det på något sätt.

Jag är jätte glad att jag gjorde den här resan just med Tilde för vi är rätt lika som gillar sola, bada, äta, dricka och ha det så bra. Vi båda hade lite ångest för att åka hem men det var skönt att komma hem ändå.

Sitter nu i soffan hos Filip och kollar när han spelar fifa, ikväll blir det en lugn men mysig kväll. Eftersom han har opererats och är även hes så blir det film kväll med godis. Ska sätta mig och krama lite på pojken nuuuu